سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندوه خوردن نیم کهنسال شدن است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :0
کل بازدید :58296
تعداد کل یاداشته ها : 78
103/2/15
9:36 ع

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب  القلوب و الأبصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول و الأحوال حول حالنا الی أحسن الحال

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چــه نوحـه و چــه عـزا و چه مــاتم است        

این روزها همه شیعیان و دوست داران عترت پاک و خاندان آخرین و بزرگ ترین فرستاده الهی ،حال و هوای دیگری دارند ، گویا دل و جان آنان بر بال ملایک در آسمان ولایت به پرواز در آمده باشد.

گویا عشق به عترت در دل آنان آشیانه کرده و بذر محبت اهل بیت در سرزمین جان آنان جوانه زده است.

گویا آیه مودت ، آنان را به سوی چشمه های جوشان و زلال عترت رهنمون گردیده و آنان را بر قله های رفیع محبت و دوستی آل پاک محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) به پرواز در آورده است. گویا در دریای طوفانی و پر طلاطم که بیشتر انسان ها را در گرداب های سهمگین انداخته و آنان را در کام امواج خروشان این دریای آشفته و طوفانی فرو برده ؛ اما شیعیان و دوست داران خاندان پیامبر اسلام ( ص ) در پرتو تعالیم ناب آن حضرت ، در کشتی نجات امت سوار شده و از هلاکت و نابودی  حتمی رهایی یافته اند.

اینک همزمان با حلول سال نو و ایام نوروز ، اربعینی دیگر از راه رسید و ما شیعیان ، دل و جانمان را در طبقی از اخلاص و عشق و محبت گذاشته و دو دستی تقدیم صاحب این روز می نماییم .

اینک چهل روز از تنهایی  ، غربت و شهادت حسین عزیز فاطمه در سرزمین کرب و بلا گذشت .

چهل روز پیش در کربلا مرگ سراغ حسین و یارانش نیامد و این سپاه عشاق بودند که متهورانه به پیشباز مرگ شتافتند بلکه بر مرگ خندیدند . در عاشورای کربلا ، نه تنها عزراییل و میکاییل و جبراییل و اسرافیل که همه فرشتگان و جن وانس ، مبهوت و شگفت زده از آن حماسه خونین شدند . آن جا که مسلم ابن اوسجه در بازار کوفه قصد دارد حنا بخرد اما حبیب ابن مظاهر به دنبال وی گویا در دل و به زبان حال به مسلم می گوید تو را دیگر به حنا نیازی نیست و آخرین حنای تو در کربلای حسین ، سر و رویت را خضاب خواهد کرد و آن حنای خونی است که در اوج عشق به حسین فوران می کند و رنگ آن حنا تا روز قیامت و تا ورود به باغ های سبز و خرم بهشت بر سر و رویت می درخشد .

اینک چهل روز از فریاد العطش زنان و کودکانی در آن صحرا می گذرد که آب ، مهر مادرشان بوده و زمان و مکان با اذن الهی تحت امر پدران آنان بوده است .

اینک چهل روز است که باغ و بستان کربلاییها ، خزانی زود رس نموده و گل های بنی هاشم  پر پر شده و مرغ جان بهشتیان ، به سوی جنات خلد ، پرواز نموده است.

چهل روز پیش ، مرد و زن و کودک و سیاه و سفید ، بزرگتریت حماسه جاویدان تاریخ را رقم زدند . اما این امام سجاد و زینب و کودکان بودند که در شام تلخ غریبان در کنار خیمه های سوخته و در جوار پیکر های قطعه قطعه شهیدان ، آن شب غم بار را سپری ساخته و سفری تلخ و ناگوار به سوی کوفه بی وفا و شام خراب انجام می دهند و این اولیای خدا و میوه های دل پیامبر خدا و نور چشمان زهرای مرضیه و علی مرتضی (علیهم السلام ) به اسارت برده می شوند .

اینک همه کبوتران مهاجر حرم ملک و ملکوت رفته اند و این امام سجاد و عمه کریمه اش زینب و سایر زنان و کودکان هستند که روزها و هفته ها در میان خیل دشمن و در خرابه شام سکنی داشته و اکنون پس از چهل روز از آن حماسه جاویدان برای  میثاقی دوباره به سرزمین عشق باز می گردند .

تنها اینان ، باز مانده آن کبوتران خونین بال مهاجر نیستند و این ما نیز بازمانده عاشورا و تمام مصیبت های تاریخ پر فراز و نشیب اسلامیم و باید همچون امام سجاد و زینب و فرزندان ولایت ، پیام آن حماسه سازان را به نسل های آینده برسانیم . خود حسینی شویم و در مدرسه عشق و شجاعت و آزادگی حسین درس فرا گیریم و تاریخ سراسر افتخاری را رقم زنیم .

اکنون اربعین است و داغدیدگان عاشورای حسینی به کربلا آمده و با اشک چشم خود  ، غبار از مزار پاک شهیدان می زدایند .

اینک زینب ، سلام خالصانه خود را به حسین عزیزش تقدیم می دارد . او با برادر از جان عزیز تر خود عقده دل وا می کند و از سفر شام می گوید . آه دل و داغ سینه و بغض ، گلوی او را می فشارد اما او باید خبر های ناگوار به برادرش حسین بدهد . خبر از زخم های جسم و جان  حجت خدا امام سجاد ، خبر از خار مغیلان ، خبر از زخم زبان کوفیان و شامیان ، خبر از اشک سوزان یتیمان ، خبر از جشن و شادی یزیدیان ، ، خبر از اسارتی جانکاه و بالاخره خبری دیگر از پرپر شدن غنچه گلستان آل پاک محمد و خبر از رفتن رقیه سه ساله و پرواز او به سوی جنان ، چه اینکه حسین همه را می داند و همو بوده است که در بهشت برین ، سه ساله خود را در آغوش کشیده و غبار اسارت و اشک یتیمی از چهره معصوم او پاک نموده است .

اینک در آستانه سال نو ، اربعینی دیگر را گرامی می داریم . زیرا سال ما و نو بودن آن با نام حسین و اهل بیت ( علیهم السلام ) معنی و مفهوم می یابد و امید آن داریم که روح پاک حسین و شهدای کربلا و اسرای داغدیده آل محمد (صلی الله علیه و آله وسلم ) به دولت و ملت ایران  عنایت نمایند و پیروزی نهایی ما را بر ابرقدرت های سلطه گر در لحظات حلول سال نو همزمان با اربعین حسینی از خداوند بخواهند . آمین

 


  

بسمه تعالی

پروردگارا ! توآدم را آفریی تا فخر عالم امکان باشد. تو با آفرینش آدم ابو البشر ، بر خود بالیدی و یاسخ فرشتگان درگاهت را که گمان کردند موجودی مفسد فی الارض و خونریز  را در زمین خلیفه می گردانی؛ آنگاه دادی که تمام اسماء را به وی آموختی و او را به صفات کمال مزین فرمودی و آدم این مخلوق برتر در یشگاه تو و در برابر دیدگان بهت زده ملایکه ، زبان به سخن گشود و آن چه را به وی تعلیم فرموده بودی بیان کرد. تو  به فرشتگانت فرمودی :< الم اقل لکم انی اعلم غیب السموات و الارض و اعلم ما تبدون و ما کنتم تکتمون > و آن جا بود که ملایکه سر تعظیم فرود آوردندو به امر تو در یشگاه آدم سجده کردند .

خدایا از نسل این آدم کسانی آمدند که چون آصف ابن برخیا ، علمی از کتاب را فرا گرفت و به امر حضرت سلیمان <ع > به یک آن و لحظه تخت با عظمت بلقیس را از سرزمین سبأ <یمن >  به بیت المقدس آورد . همچنین انسان هایی از این هم فراتر و با شأنی به مراتب بالاتر چون اهلبیت نبی مکرم اسلام (علیهم السلام ) فرستادی که علم کتاب به تمامه نزد آنان بود و در تکوین و تشریع به آنان ولایت دادی.

اما در شگفتم که با این همه حجت های ناب و خالص چرا اکثرهم لا یعقلون و اکثرهم لا یفقهون ؟

خدایا ! تو برای ما بندگانی که چه بسا در جرگه همان اکثریت هستیم ، رسولان ظاهری و باطنی گسیل داشتی و با رسولانی که راه را از چاه و روشنایی را از تاریکی و خوب را از بد و شایسته را از نا شایسته و حق را از باطل و بندگی را از سرکشی و عبادت و انقیاد را از سیاهی و اخلاص را از ریا ، می توان فهمید و تشخیص داد ؛ اما باز هم خصومت و عناد و دشمنی با تو و خواسته تو در دل و جان بسیاری از آنان ریشه دوانیده و آنان سر مست و بر اسب سرکش هوا و هوس جولان می دهند !

خدایا ما بندگانی هستیم که شیطان فریبنده نفس را به جای تو اطاعت کردیم و به جهان مادی به چشم مادی نگاه کردیم و دنیا را برای دنیا و قدرت را برای قدرت و مکنت را برای مکنت خواستیم و مبدأ و مقصد را دنیای دونی قرار دادیم که در دیدگاه ولی تو امیر مؤمنان حضرت علی (علیه السلام ) از استخوان بدون گوشت خوک در دست انسان مبتلای به خوره ناچیز تر و بی ارزش تر است.

خدایا ! برای جبران ما فات چه کنیم ؟ حدایا ما فات ، تمام عمر ماست . خدایا این امیر مؤمنان است که می گوید دنیای شما در چشم من کوچکتر  و ناچیز تر از برگی در دهان ملخی است و می گوید  : ما لعلی و نعیم یفنی و لذة لا تبقی .

خدایا ! ما اعتراف داریم که آرزوهای ما چون سیلی به سوی این دنیای دون سرازیر شد و به نعمت های دنیوی که آن هم جای شکر داشت و شکر نکردیم ؛ بسنده کرده و گرگ طمع و آز ، فطرت های طاهر ما را درید و خوک حرص و ولع سرشت های الهی ما را آلوده ساخت و ابرهای تیره غفلت سراسر وجود ما را فراگرفت و ما را از لمعات حسن جمال تو محروم نمود .

خدایا ! نفس ما با سرکشی خو گرفته و حقیقت ما را زیر چکمه های خود بی رحمانه لگد مال نموده است .

 خدایا ! ما هویت واقعی خویش را از دست دادیم و اینک خوف آن داریم که مصداق مفسد فی الارض و سفاک دمایی شویم که فرشتگان تو یش از آفرینش جد ما آدم ابو البشر گوشزد کرده بودند !

 خدایا آبروی ما در گرو لطف و محبت توست و غفران تو تنها دارویی است که شفا دهنده درد مهلک گناهان است و کشتی حلم تو و ابرهای خطا بوش رحمت توست که می تواند آبروی از کف رفته ما را به ما باز گرداند.

 آبرو می رود ای ابر خطا یوش ببار                   که در این بحر کرم غرق گناه آمده ام


  
  

                                                         به نام خدا

با سلام به همه دوستان وبلاگ نویس . مدتی است که تنوانستم خدمت برسم. امسال توفیق نصیبم شد تا به سفر حج مشرف شوم .در مدت زمانی که در مدینه منوره و مکه مکرمه بودم علاوه بر انجام زیارت و اعمال و مناسک در فرصت هایی با برخی از حجاج کشورهای عربی به گفتگو می پرداختم . با توجه به اینکه آنان از پیروان مذاهب اهل سنت بودند بیشتر گفتگوها در موضوعات عقیدتی و مسایل اختلافی بین شیعه و اهل سنت دور می زدو بنده هم بر مبنای  اطلاعاتی که از عقاید شیعه داشتم به شبهات آنان پاسخ می دادم.از این گفتگو ها برداشت کردم که دشمنان شیعه دوازده امامی تا چه اندازه بر علیه مذهب اهل بیت (علیهم السلام ) شبهه پراکنی می کنند و عمق دشمنی آنان نسبت به پیروان شیعه تا چه میزان است . درک این واقعیت ها که بر علما و محققان حوزه ها و دانشگاه ها پوشیده نیست وظیفه  آنان را دو چندان می کند. هم اکنون صدها سایت اینترنتی و شبکه رادیویی و تلوزیونی بر علیه شیعه ایجاد شبهه میکند و صدها عنوان کتاب ، مجله و نشریه به صورت منظم از سوی وهابیت ، چاپ و انتشار می یابد و تلاش های انجام شده از سوی محققان شیعه تکافوی آن همه تبلیغات مسموم را نمی کند . اکنون با پیشرفت تکنولوژی و فراهم آمدن امکاناتی مانند اینترنت و ماهواره حوزه های شیعی باید بیش از هر زمانی به ابزار و تسلیحات متناسب با شرایط زمانی برخوردار باشند و از توطئه دشمنان غفلت نکنند. موضوع دیگری که در آن ملاقات ها جالب توجه بود مسئله هسته ای ایران بود که در روزهای اخیر آمریکا و غرب افکار عمومی جهان را بیش از هر زمان دیگری به سوی آن معطوف نموده اند . تقریبا همه افرادی که از کشور های عربی با آنان گفتگو نمودم نسبت به جمهوری اسلامی ایران خوشبین بودند و از ایران و امام خمینی و مسئولان ایران از جمله آقای احمدی نژاد به نیکی یاد می کردند و از سیاستهای ایران در باره انرژی هسته ای حمایت می نمودند و از آمریکا وغرب ابراز تنفر و انزجار می کردند. از مجموع آن گفتگوها می توان به این واقعیت بی برد که مردم جهان به رشد کامل سیاسی رسیده و دیگر زمان خدعه و نیرنگ و سیاست های فریبنده غرب و آمریکا به سر آمده است . اکنون آمریکا با سیاست های نادرست و خصمانه خود بر علیه ملت های ستمدیده از بد ترین جایگاه در میان آنان برخوردار است و از این پس نوبت دولت ها و حکومت هاست که خود را اصلاح کنند و در راستای منافع ملت های خود گام بردارند .


  
  

                                                     بسمه تعالی
با سلام به همه دوستان وبلاگ نویس و خوانندگان محترم ، مدتی است که به دلیل مشغله زیاد موفق نشدم خدمت برسم و مطلبی را بنویسم . ماه های مبارک رجب ، شعبان و رمضان بر همه ما گذشت و امید آن داریم که در این ماه ها توانسته باشیم با عباد ت و به جا آوردن برخی از سنت ها  ،قدری از سنگینی گناهان گذشته را کاهش داده و زخم های دلمان را با دعا و نیایش و خلوت نمودن با خدایمان التیام بخشیده باشیم .ضمنا عید سعید فطر پیشاپیش مبارک باد
راستش من این وبلاگ را به تقویم تاریخ اختصاص داده و هیچ گاه قصد ورود به مسایل سیاسی در آن را نداشتم اما به دلایلی در این یادداشت تصمیم گرفتم نامه سر گشاده اینترنتی خطاب به رییس جمهور کشورمان جناب آقای احمدی نژاد بنویسم . از این رو از شما خواهش می کنم هر گونه توصیه یا نظری که دارید ؛ مرا از آن ها محروم نفرمایید

                                                       بسم الله الرحمن الرحیم

                                                                                                                      ۱۰ / ۸ / ۸۴
جناب آقای محمود احمدی نژاد
رییس جمهور محترم اسلامی ایران
با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر ، از روز اعلام نتایج انتخابات قصد کردم نامه ای را در خصوص مسایل گوناگون کشور حضورتان تقدیم دارم اما موفق نشدم و اینک برخی از مسایل مهم را در این نامه به استحضار جناب عالی می رسانم . هر چند تردید دارم امثال این دست نوشته ها و یادداشت های اینترنتی در قاره بزرگ اینترنت یعنی قاره ششم جهان ، به اطلاع دست اندر کاران کشور برسد ، در هر صورت وجود یک صد میلیون وبلاگ در نقاط مختلف جهان ، خود ابزاری است برای خالی کردن برخی از عقده ها و وسیله ایست برای عرضه فکر و اندیشه دهها میلیون انسان که به طور آسان آن ها را به رایگان در اختیار دیگران قرار می دهند .
جناب آقای احمدی نژاد من نه سیاستمدارم و نه اقتصاد دان و نه مخالف نظام مقدس اسلامی و در خلال سال های 56 ۱۳ - 57 که جوانی پانزده شانزده ساله بودم و با شخصیت امام خمینی آشنا شدم همواره از هیچ خدمتی به انقلاب  چه پبش از انقلاب و چه پس از آن کوتاهی نکرده ام و همواره پیروی از ولایت و رهبری را بر هر چیز دیگر مقدم داشته ام . من یک شهروند ایرانیم و یک فرد عوامم که از دید گاه میلیون ها انسان با شما سخن می گویم و با عبارات و واژه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی  که اهل فن با آنها سرو کار دارند با شما سخن نمی گویم و امید وارم در این یادداشت بتوانم درد دل هزاران نفر از هموطنان خود را بازگو کنم .
جناب آقای احمدی نژاد نمی دانم از کجا آغاز کنم و از چه با شما به سخن پردازم ؟
به نظرم از توصیف کشورمان و مقایسه آن با جهان خارج آغاز  کنم مناسب تر باشد . امری که هر چند گاه از سوی برخی از مسوولان محترم در رسانه ها اتفاق می افتد .
بسیار پیش آمده که مسؤلی، ایران اسلامی را با کشور های فقیر جهان مانند برخی از کشور های آفریقا و یا با کشور های ثروتمند مانند برخی از کشور های اروپایی مقایسه کرده است اما از اینکه قیاسی مع الفارق انجام داده غافل بوده است .مقایسه کشورمان با بسیاری از کشورهای فقیر آفریقایی و یا آسیایی خطای محض به شمار می رود زیرا در بسیاری از آن کشور ها به رغم داشتن منابع غنی ثروت از قبیل زمین و آب و خاک حاصل خیز و دریا و دریاچه ها و رود خانه ها و میزان بالای باران و نیز منابع ارزشمند زیر زمینی همچون الماس ، طلا ،آلومینیم ، اورانیوم ،نفت و ده ها ماده  دیگر ارزشمند مورد نیاز بشر ، به دلیل استعمار شدن تا پیش از حدود نیم قرن پیش  و ضعف بنیه اقتصادی و نبود امکانات و نیروی متخصص و حضور سرنوشت ساز قدرت های بزرگ در آن کشور ها و بنا به آنچه خود شاهد بوده ام در حال حاضر بسیاری از مردم آن کشور ها از داشتن یک زندگی ساده و با کمترین امکانات محرومند . در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری برخی از آن کشورها هنوز هم بسیاری از شهروندان آنها در خانه های گلی که نه بلکه در کپر ها و خانه های حصیری زندگی می کنند . درساختمان برخی از مدارس حتی از یک قلم از مصالح ساختمانی متعارف، استفاده نشده و تمام بنای آن ها را چوب و حصیر تشکیل داده است . از میز و نیمکت یا صندلی در بسیاری از آن ها خبری نیست و دانش آموزان به جای نشستن روی صندلی ، روی حصیر و یا شن روان درس می خواند .شکم های بسیاری از کودکان به دلیل سؤ تغذیه ، متورم شده و آنان از داشتن لباس حتی دست دوم نیز محروم هستند .آن کشور ها نه تنها مازاد بر در آمد که ندارند هیچ بلکه رؤسای آن ها همواره به کمک های خارجی چشم دوخته اند و از اداره و تأمین نیاز های ضروری و اولیه زندگی مردم خود نا توانند. انان برای رفع نیازهای بهداشتی ، آموزشی ، اقتصادی و تأمین مسکن و شغل مناسب برای ملت خود چاره ای جز استفاده از کمک های کشور های دیگر ندارند و بوی فقر از سر و روی مردم آن کشور ها به مشام می رسد.
جناب آقای احمدی نژاد با این وصف ناقص و غیر کارشناختی از آن کشور ها  ، مقایسه ایران با آن کشورها در ذایقه چه انسان عاقلی قابل هضم خواهد بود ؟
ایران بنا بر اعتقاد بسیاری از تحلیل گران ، بر روی گنج های بزرگ خدادادی قرار دارد و از هر نقطه این خاک ، انواع طلا قابل استخراج است .  در این مرز و بوم ،طلا، مس ، آهن ، اورانیوم ، سرب ، نفت ، گاز ،انواع خاک قرمز و سفید و سیاه ، سیمان ، گچ ، انواع سنگ های قیمتی و ده ها ماده غنی معدنی که بعضآً در نوع خود بی نظیر است ؛ وجود دارد که چشم دیگر کشور ها به ویژه قدرت های بزرگ را به سوی خود خیره نموده و سیاست مداران جهان را شگفت زده کرده است . کشور اسلامی ما علاوه بر این ، محصولات با کیفیت کشاورزی و برخی از نادر ترین و مرغوب ترین میوه ها و گیاهان را در خود جای داده و سامان دادن به تولیدات برخی از آنها ، می تواند زمینه رشد و توسعه در آن بخش ها و جذب بیشتر سرمایه را به کشور به دنبال داشته باشد .از این گذشته ، کشور ما سرمایه ای بزرگ تر از این را در اختیار دارد و آن وجود ملتی آزاده ، صبور ،وفادار به آرمان های ملی و دینی و داشتن خلاقیت های بی نظیر و استعداد های درخشانی است که هیچ سرمایه ای با آن برابری نخواهد کرد ، امری که در تاریخ بیست وشش هفت ساله انقلاب به دفعات ثابت شده است . اما با داشتن این همه پتانسیل و سرمایه و زمینه ، به ویژه با افزایش قیمت نفت و وجود مازاد بر در آمد فروش نفت و گاز ، باز هم چرا باید شاهد فقری خانمان سوز برای بسیاری از آحاد مردم کشورمان باشیم ؟
جناب آقای احمدی نژاد !  جناب عالی به مردم در تبلیغات انتخاباتی وعده دادید که مردم شیرنی گران شدن نفت را بر سر سفره های خود احساس خواهند کرد . شما در آن روزها بر تبعیض و بی عدالتی و مفاسد اقتصادی فریاد بر آوردید و عزم جزم خویش را برای ریشه کنی آن ها به مردم اعلام کردید . اما زمانی که لایحه دو فوریت افزایش قیمت بنزین و دو نرخی کردن آن را که با تحلیل و دلایل بی اساس توجیهی همراه بود به مجلس بردید بسیاری از رأی دهندگان به شما ، در صحت شعار های انتخابی شما به تردید افتادند ، هر چند مجلس خوشبختانه آن را به راحتی مردود شمرد و از بروز یک چالش جدی در اقتصاد کشور و اوضاع نابسامان معیشتی مردم پیش گیری کرد . کسانی که این طرح را کارشناسی کرده بودند ازیک واقعیت در این کشور غفلت و یا تغافل کرده بودند که افزایش قیمت هر کالایی به ویژه بنزین بیش از آن که تأثیر مستقیم بر افزایش کالاها و خدمات دیگر بگذارد تأثیر روانی شدیدتر بر گرانی همه کالاها و نرخها خواهد گذاشت . آنگاه فکر های تهی برخی از کارشناسان بی خبر از اوضاع آشفته معیشتی مردم ، ایران را با اروپا و آفریقا و دیگر مناطق جهان مقایسه کرده وطرح های خیالی خود را به دولت تحمیل میکنند.
جناب آقای احمدی نژاد ! اگر قیمت بنزین ومحصولات و خدمات در اغلب کشور های اروپا نیز بالا است و مردم نه تنها از پرداخت مالیات فرار نمی کنند بلکه به دادن حقوق غیر قابل اجتناب به دولت از یک دیگر سبقت می گیرند ازاین جهت است که مردم آن کشور ها به داشتن یک زندگی مطلوب و رفاه نسبی بهره مندند و بیکاران آنها نیز از بیمه بیکاری استفاده می کنند و در آمد مردم آن کشورها تکافوی نیاز های آنان در تأمین خوراک ، پوشاک و مسکن آنان را می نماید. از این رو نباید اجازه داد تا با مغلطه کاری برخی از کارشناسان مرفه ، برای سرنوشت مردم زیرخط فقر که اغلبیت افراد جامعه را شامل می شود تصمیم سازی کرد .
جناب آقای احمدی نژاد ! من با شما  در باب مفاسد اقتصادی ، مفاسد اخلاقی ، فساد اداری ، مسایل کشاورزی ، داخلی و سیاسی سخن بسیار دارم و ای کاش توان و فرصت بیان آن ها را در این عجاله داشتم و به استحضارتان می رساندم. اما کوتاه سخن و آخرین سخن در باب شایسته سالاری است که شما در تبلیغات انتخاباتی قول آن را به مردم دادید اما چه شد که چهار وزیر معرفی شده در مجلسی که با شما هم سویی نیز داشتند رأی اعتماد نمایندگان ملت را کسب نکردند؟ امری که در دو لتهای پیشین به این گستردگی کم نظیر یا بی نظیر بود . آیا مشکل این پدیده کم نظیر از مجلس بود و یا ...؟
جناب آقای احمدی نژاد ! شما وامدار هیچ فرد و گروه و حزب و دار و دسته ای حتی شهرداری  نیستید . هفده میلیون نفر از مردم ایران آزادانه و بدون هیچ وابستگی به گروه ها و جناح های موجود و بدون تأثیر پذیری از تبلیغات و گفته های دیگران، تنها به منظور عدالت خواهی و رفع بی عدالتی در کشور به شما آری گفتند و شما را انتخاب کردند و شما خود شاهد بودید برخی از رقبای شما ، هم از پشتیبانی بیشتر و هم از تبلیغات وسیع تری برخوردار بودند و دارای سوابق اجرایی و سیاسی بیشتری نیز بودند ، اما خداوند دلهای این عده از مردم  را به سوی شما هدایت کرد و اکنون شما در معرض آزمایش بزرگی قرار گرفته اید و همچنان که در شعار های تبلیغاتی گفتید « می شود و ما می توانیم » اما  «بشرطها و شروطها» و خود می دانید که شناسایی و انتخاب شایسته ها ی کشورمان در شرایط حاضر امری آسان و سهل است و یک اراده طلب می کند که ما در شما آن را سراغ داریم .
بیشتر مطالب و درد دل ها ماند و نامه طولانی شد و چنانچه فرصتی دیگر به دست آمد مطالب تازه ای از این دست خدمت شما خواهم نگاشت .

                                                                             با تشکر و دعای خیر -   عباس .م


84/8/11::: 10:12 ع
نظر()
  

                                                                   بسمه تعالی

ماه رجب ماه عبادت و نیایش و از ماه های مبارک است . در این ماه ، میلاد باسعادت امامان بزرگ مسلمانان ، حضرت امام محمد باقر ، امام محمد تقی ، حضرت علی ( علیهم السلام ) و عید مبعث پیامبر گران قدر اسلام ( صلی الله علیه و آله و سلم ) واقع شده است .در این ماه  بسیاری از خدا جویان به ویژه جوانان پاک سرشت در ایام البیض یعنی روز های سیزده هم تا پانزدهم این ماه در مساجد جامع به اعتکاف می پردازند و ضمن روزه داری و نیایش به درگاه حضرت احدیت، زاد و توشه ای برای جهان پس از مرگ خویشتن فراهم می آورند و در این سه روز ، از دنیا و تعلقات آن فاصله می گیرند . چنانچه نگاهی به متن احادیث و روایات در باره این ماه بیاندازیم و دست کم به کتب ادعیه از جمله کتاب با ارزش مفاتیح الجنان مراجعه کنیم، مشاهده می کنیم برای این ماه برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است . دعا های رسیده از پیشوایان ما در این ماه صفحه تازه ای را به روی ما برای تقرب به خدا گشوده اند و جان های تشنه مارا به سوی چشمه های زلال معارف رهنمون گردیده اند . از جمله عبادات در این ماه ، روزه است که در برخی از ایام این ماه بیشتر بدان سفارش شده است . همچنین ذکر گفتن و به یاد خدا بودن از عبادت های دیگر در این ماه است . در روایتی وارد شده است که هر کس در این ماه هزار مرتبه ذکر  شریف ( لا اله الاّ الله ) را بگوید ؛ خداوند از برای او یکصد هزار حنسنه در نامه اعمال وی ثبت می فرماید و یکصد شهر در بهشت برای او بنا می کند . پس اگر خداوند توفیق برخی از این عبادت ها را در این ماه به ما داد ، باید تلاش کنیم تا ثواب به دست آورده را با گناهان دیگر نابود نکنیم و در حفظ دست آورد های این ماه و دو ماه آینده یعنی ماه های شعبان و رمضان بکوشیم . ان شاء الله .


84/5/20::: 10:27 ع
نظر()
  

در گذشت علامه زاهد و پارسا مرحوم آیة الله بهلول بر حضرت ولی عصر  ، رهبر انقلاب و عموم شیعیان و وبلاگ نویسان تسلیت باد.

مرحوم آیة الله حاج شیخ محمد تقی بهلول بیش از یک قرن پیش در روستای بیلند گناباد از توابع خراسان چشم به جهان گشود . وی از همان دوران نو جوانی و جوانی زهد و پارسایی را اختیار نمود و به خدمت به اسلام و مسلمانان کمر همت بست . بیش از هفتاد سال پیش با سخنرانی آتشین خود علیه حکومت رضا خانی در مسجد گوهر شاد مشهد در آگاهی مردم نسبت به مظالم حکومت نو پای پهلوی  نقش به سزایی را ایفا نمود و قیام  گوهر شاد با سخنرانی ایشان ، به کمال رسید  و پس از آن دستگیر و نزدیک به سه دهه مورد سخت ترین شکنجه های جسمی و روحی و دوری از وطن گردید . پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با سفر به شهر ها و مناطق مختلف کشور در بیداری مردم  نقش مهمی داشت جالب توجه اینکه چنانچه از وی برای مجلسی دعوت به عمل می آمد با تواضع می پذیرفت هر چند برای سخنرانی در روستای دور دستی بود. یادم است در یکی از آن سخنرانی ها ، بانی مجلس مبلغ قابل توجهی به وی داد اما ایشان فقط مبلغ چهار تومان ( چهل ریال ) از آن را برای کرایه برداشت و باقی به بانی پس داد. ایشان دائم السفر بودند و همیشه روزه دار بودند و کراماتی نیز در باره آن بزرگوار نقل شده است. مرحوم بهلول حافظه استثنایی داشتند و بیش از دویست هزار بیت شعر در موضوعات دینی به ویژه در ولایت اهل بیت و مصایب خاندان پیامبر اسلام ( علیهم السلام )  سروده بودند و بیش از پنجاه هزار بیت  از اشعار دیگران را در حافظه خود داشتند همچنین بسیاری از روایات و منابع حدیثی را از حفظ بودند . چند سال پیش ، ایشان را در کنار بقیع در مدینه منوره و در ایام حج در حالی که چند نفر از جوانان از جمله چند نفر روحانی جوان ، دور ایشان حلقه زده بودند ، زیارت کردم و ایشان مشغول قرائت اشعارطولانی در مدح  امیر المومنین (ع ) بودند ، خیلی شعر خواندند و به حاضران گفتند این اشعار خیلی زیاد است و اگر ادامه دهم خسته می شوید! . به نظرم آن بزرگوار در هنگام ارتحال شاید از مال دنیا فقط دو سه تکه لباس داشتند و از این جهان فانی که چون ثانیه ای می گذرد ؛ دل بریدند و به وجود مطلق الهی دل دادند و دل بستند و بی هیچ وابستگی و دل بستگی از این دنیای دون رخت بر بستند و چون سبک بالان به عالم ملکوت پیوستند. روحش شاد و با ارواح اولیا و شهدا قرین باد.


  

 میلاد کوثر زلال حقیقت و چشمه جوشان عترت و مادر نبوت و همسرولایت ،

 حضرت صدیقه طاهره ، فاطمه زهرا  ( علیها السلام ) به خاتم اوصیاء و امید

 مستضعفان مهدی آل محمد (علیهم السلام ) و همه دوستداران عترت پاک

 به ویژه شما وبلاگ نویسان عزیز مبارک باد . روز مادر و زن نیز مبارک باد .

                              « به بهانه ولادت آن نور الهی »

در همه منابع مهم روایی شیعه و در بسیاری از صحاح و مسانید معتبر اهل سنت از جمله کتب : صحیح بخاری ، صحیح مسلم ، صحیح ابو داود ، مسند احمد ابن حنبل ،صحیح ترمذی ، کنز العمال ، حلیة الاولیاء ، مستدرک الصحیحین ، و چند کتاب معتبر دیگر از اهل سنت ، روایتی با تعابیر مختلف ، اما مفهوم نزدیک به هم از پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) نقل شده است که :  « فاطمه پاره تن من است پس هر کس او را غضب ناک کند مرا غضب ناک کرده است . » و  نیز با تعبیر دیگری آمده است : « فاطمه پاره تن من است  . خوشحال میکند مرا آنچه او را خوشحال می کند .» و نیز  «  همانا فاطمه پاره تن من است و هر چه باعث اذیت و آزار او شود ؛ باعث آزار من است .» و نیز خطاب به حضرت فاطمه فرموده است : « به درستی که خداوند به خاطر غضب تو ، غضب می کند و به خاطر رضایت و خوشنودی تو خوشنود می شود .»

مرحوم آیة الله سید مرتضی فیروز آبادی در صفحه ۱۸۷ از جلد سوم  کتاب « فضائل الخمسة من الصحاح الستة‌» که روایات فضایل و مناقب اهل بیت ( علیهم السلام ) را از کتب حدیث اهل سنت ، در آن کتاب ارزشمند ، گرد آوری نموده است  ؛ می گوید :

شگفت آور است که این روایات تصریح دارد که غضب حضرت فاطمه ، باعث غضب خدا و پیامبر خدا می شود و در عین حال بخاری در صحیح خود که به مثابه نهج البلاغه شیعه پس از قران است ؛ در کتاب خمس از صحیح بخاری ، آورده است که فاطمه دختر پیامبر خدا ( علیها السلام ) نسبت به ابی بکر غضب نمود و از او کناره گیری کرد و دوری فاطمه تا زمان وفات آن حضرت ادامه داشت . و همچنین بخاری در باب غزوه خیبر روایت کرده است ؛ که فاطمه بر ابی بکر خشمناک شد و از وی دوری کرد و با وی سخن نگفت تا از دنیا رفت . و نیز در کتاب فرایض از صحیح بخاری ، روایت کرده است که : فاطمه ( علیها السلام ) از ابا بکر دوری نمود و با وی سخن نگفت تا از دنیا رفت . همچنین در صحیح مسلم و ترمذی نیز اقوالی به این مضمون وارد شده است .همچنین در کتاب السیاسة و الامامة ابن قتیبه ص ۱۴ ضمن نقل حدیث مفصلی از ملاقات ابوبکر و عمر با فاطمه زهرا ( علیها السلام ) در خانه امیر المؤمنین ( علیه السلام )  پس از  نقل حدیث از حضرت فاطمه ( س ) و اعتراف عمر و ابو بکر مبنی بر اینکه آن حدیث را از پیامبر خدا شنیده اند ؛ نقل میکند که : حضرت فاطمه خطاب به آن دو نفر فرمودند : پس من ، خداوند و فرشتگان خدا را به شهادت می طلبم که شما دو نفر مرا خشمناک نمودید و مرا خوشنود نکردید و اگر پیامبر خدا را ملاقات کنم شکایت شما را نزد آن حضرت می برم . پس ابوبکر گفت : پناه می برم به خدا از غضب او و غضب تو ای فاطمه ... و فاطمه می فرمود: به خدا پس از هر نمازی که می خوانم بر تو نفرین می فرستم . 

 فابل ذکر است که  مخفی بودن قبر حضرت فاطمه (س ) دلیل و سند معتبری است بر این که آن حضرت از خلیفه وقت راضی نبوده و مورد اذیت و آزار وی قرار گرفته است .

 و اما اهل سنت این واقعیت را پذیرفته اند ولی مانند بسیاری از حقایق دیگر ، به ابزار توجیه و مغالطه روی آورده اند و می گویند در صورتی غضب فاطمه غضب خدا و رسول اوست که غضب وی بر حق باشد اما غضب فاطمه برحق نبوده و برای دریافت ارث خود بوده است در حالی که بنا بر حدیث رسول خدا (ص ) ، ارث به وی تعلق نمی گرفته است . این توجیه بی اساس در جای خود پاسخ داده شده است و اجمال آن اینکه : اولا  حدیث های یاد  شده مطلق است و قید حق یا باطل ، ندارد و ثانیا حدیث عدم ارث گذاشتن پیامبران ، جعلی است و ناقل آن برای اولین بار فقط ابوبکر ابن ابی قحافه بوده است . و ثالثا فاطمه با آن همه فضایل که حتی کتب معتبر اهل سنت نیز نتوانسته اند از آن ها چشم پوشی کنند ؛ چگونه ممکن است از روی باطل  چیزی را درخواست  کند که حق او نیست ؟


  

                                                   

                                                   به نام خدا

با سلام خدمت دوستان خوب وبلاگ نویس چند روزی است می خواستم مطلبی را در این وبلاگ بنویسم اما فرصت نیافتم .

چندی پیش برای دریافت شناسنامه نوزاد به اداره ثبت احوال رفتم پس از پر کردن فرمی که مآمور ثبت شناسنامه ارایه داد ؛ نام انتخابی را برای نوزاد در آن درج نمودم . نام انتخابی بر اساس مشورت با خانواده و با توجه به ایام فاطمیه « فاطمة الزهرا » بود . اما مآمور ثبت پاسخ داد که این نام چون عربی است نمی توانیم ثبت کنیم !! گفتم خیلی از نام های ما ایرانیان به دلیل احترام و علاقه به اهل بیت ( علیهم السلام ) و پیشوایان دینی ما ، عربی است .اگر  بخواهیم نامی کاملا فارسی انتخاب کنیم باید خط قرمزی دور بسیاری از نام ها بکشیم .  مآمور ثبت پاسخ داد این یک دستور است !! به دفتر رییس ثبت رفتم تا بدانم آیا این یک سلیقه است یا بر اساس بخشنامه و دستور رسمی است . مسئول دفتر پاسخ داد که بخشنامه شده تا از ثبت نام های عربی و یا نام به صورت عربی خود داری شود و ما فقط می توانیم نام  «فاطمه زهرا » را ثبت کنیم و نه «فاطمة الزهرا »  و از نوشتن « ال » و « ة » در نام معذوریم !! و من ناچارا به این قانون به رغم میلم رضایت دادم و شناسنامه را با این نام دریافت کردم.

اما سخن من این است که زبان فارسی پس از فتح ایران به دست مسلمانان در عهد خلیفه دوم و مهاجرت عرب ها به ایران و ارتباط تنگاتنگ تجاری ، سیاسی و فرهنگی ایرانیان تازه مسلمان با  عرب ها تغییرات فراوانی کرد و بسیاری از واژه های عربی به زبان فارسی وارد شد . اکنون بیش از سی تا چهل در صد کلمات فارسی یا عربی است و یا ریشه عربی دارد و اگر بخواهیم آن ها را از زبان فارسی حذف کنیم بخش مهمی از آن را از دست داده ایم . به یاد دارم زمانی جوک یا واقعیتی را گاهی در قدیم ها مطرح می کردند که در زمان رژیم سابق دستور داده بودند نام اداره ای که به نام « دایره مستقیم حمل و نقل » معروف بوده و همه کلمات آن عربی است را به زبان فارسی تغییر دهند . پس از شور و مشورت ، نام خنده دار فارسی آن این شده بود « گردکی سیخکی آورد و برد » !!!

می خواهم به ثبتی ها با همه احترامی که برای آنان قایل هستم ؛ بگویم : ای آقایان ! این اندازه داغ نشوید و به زبان فارسی نمک نزنید و آن را شور نکنید . اگر اینگونه که می گویید باشد پس نام « عبدالله » هم عربی است و مرکب از کلمه  «عبد  و الاله‌» هست زیرا کلمه« الله » از نظر ادبیات عرب در اصل« الاله »بوده و با تغییراتی به« الله » تبدیل شده است و دارای « ال » هست نباید آن را ثبت کنید و یا آن را به این صورت « عبد اله » ثبت نمایید !! و بسیاری دیگر از نام های دیگر عربی را !!! . به هر حال همه ما ایرانی هستیم و به زبان مادری خود « فارسی » عشق می ورزیم اما در عین حال مسلمانیم و به بزرگان و اولیای دینمان نیز علاقمندیم .  پس اندکی فکر کنید و آن وقت فارسی را پاس بدارید . نکته دیگر اینکه اینقدر تبلیغ نام های غیر اسلامی که به عقیده شما نام های ایرانی هستند نکنید و بگذارید مردم ، خود تصمیم بگیرند و بر اساس آن چه در دل دارند و بر مبنای دوستی با خاندان پیامبر خدا ( صلی الله علیه و آله و سلم ) فرزندان خود را نام گذاری کنند .  


  

 

                                  

                                                                بسمه تعالی

سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهراء (علیها السلام ) برحضرت ولی عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) ، رهبر معظم انقلاب ، شیعیان و دوستداران عترت و آل محمد ( علیهم السلام ) و عموم وبلاگ نویسان عزیز تسلیت باد.

حضرت فاطمه زهراء ( علیها السلام ) در روز بیستم جمادی الآخرة سال پنجم از بعثت پیامبر گرامی اسلام متولد شدند . پدر آن حضرت ، گل سر سبد جهان آفرینش ،حضرت محمد ابن عبد الله ( صلی الله علیه و آله ) و مادر آن حضرت حضرت خدیجه کبری دختر خویلد بودند.

از امام جعفر صادق ( علیه السلام ) روایت شده است که  حضرت فاطمه زهراء نزد خداوند نه نام  دارند و آن نامها عبارتند از: فاطمه ، صدیقه ، مبارکه ،  طاهره ، زکیه ، راضیه ، مرضیه ، محدثه و زهراء . سپس آن حضرت فرمودند فاطمه از این رو فاطمه نامیده شد زیرا  (فطمت من الشر ) یعنی از شر و بدی بریده شده است . همچنین امام صادق فرمودند : اگر امیرالمؤمنین (علیه السلام ) با حضرت فاطمه ازدواج نمی کرد بر روی زمین تا روز قیامت هیچ کفو و نظیری برای آن حضرت نبود.

پیامبر اکرم علاقه بیسیار زیادی به حضرت فاطمه داشتند و در روایتی که در کتب معتبر اهل سنت از جمله صحیح بخاری با تعابیر گوناگون نقل شده است ؛ ان حضرت فرموده اند :  (فاطمة بضعة منی من آذاها فقد آذانی ومن آذانی فقد آذی الله ) یعنی فاطمه پاره تن من است هر که او را آزرده سازد مرا آزرده ساخته است و هر کس مرا آزرده سازد خدا را آزرده ساخته است  و در حدیثی دیگر آن حضرت فرموده اند هرکس او را غضب ناک کند مرا به غضب در آورده است و هر کس اورا خوشنود سازد مرا خوشنود ساخته است.

حضرت فاطمه زهراء ( علیها السلام ) دارای فضایل و مناقب اخلاقی بسیاری بود و اقیانوس بیکران فضایل آن حضرت بیش از آن است که در اندیشه بشر قابل درک و فهم باشد و با قلم های شکسته و زبان های قاصر ما بیان گردد. 

سر انجام این الگوی فضیلت و سرچشمه مناقب انسانی پس از هفتاد و پنج روز و بنا به قول مشهور تر پس از نود و پنج روز از ارتحال جان سوز پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) و پس از تحمل رنج های بسیار در این مدت کوتاه و بر اثر اذیت ها و رفتار های خشونت بار دشمنان عترت و منافقان زمان  به شهادت رسیدند و  پیکر پاک آن حضرت در میان غم و اندوه فراوان حضرت علی ( ع ) و فرزندان آن حضرت  و تعداد اندکی از شیعیان و پیروان ولایت ، در نیمه های شب ، غریبانه و در مکانی نا معلوم و بر اساس وصیت آن حضرت به خاک سپرده شد. تجهیز و تدفین حضرت فاطمه (س ) در شب و مخفی بودن مدفن آن حضرت تا کنون،  بنا به اعتقاد بسیاری از علما ، مدرک و سند مهم تاریخی است بر اینکه آن حضرت بر خلاف دستور قرآن کریم و سفارش  پیامبر خدا ، مورد ستم و اذیت قرار گرفته و از دستگاه خلافت رضایت  نداشته است .

هنگامی که امیر المؤمنین ( ع ) بدن مطهر حضرت زهراء ( س ) را دفن کردند ؛ به پیامبر اکرم ( ص ) خطاب کردند و عرض نمودند : به زودی دختر شما  به شما خبر خواهد داد که امت شما چگونه با هم به صورت یک پارچه حق مرا غصب کردند و در حق او ستم نمودند. پس از از او این امور را بپرسید . چه بسیار غمها و درد های سوزان که در سینه فاطمه بر روی هم انباشته شده بود اما نمی توانست برای کسی بگوید و به زودی به شما عرض خواهد کرد و خداوند برای او حکم خواهد کرد و او بهترین حکم کنندگان است .  


  

                                                               بسمه تعالی

بازگشت دوباره به جمع وبلاگ نویسان

مدت زیادی است که به دلیل مسافرت و برخی از مشکلات نتونستم آپ کنم و یا به وبلاگ های دوستان خوبم سر بزنم . در این مدت مناسبت های زیادی را پشت سر گذاشتیم که هر یک اقتضا می کرد در باره آن مطلبی بنویسیم و با دوستان خوب وبلاگ نویس تبادل نظر و اندیشه کنیم . از جمله مناسبتهای پیش ، روزهای غم و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ مادر سادات حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام ) و ایام فاطمیه اول و ایام پیش روی فاطمیه دوم است. ایام فاطمیه در گذشته هر بار به مدت سه روز برگزار می شده که اخیرا به دهه فاطمیه تبدیل شده است . ایام فاطمیه اول معمولا از روز سیزدهم جمادی الاول ( روز شهادت حضرت زهرا ) به مدت سه تا ده روز و ایام فاطمیه دوم از روز اول جمادی الثانی تا روز سوم آن ماه ( روز شهادت آن حضرت ) برگزار مشود. در هر صورت ایام فاطمیه دوم بر آقا امام زمان ( عجل الله فرجه الشریف ) ، رهبر معظم انقلاب و عموم دوستداران عترت و وبلاگ نویسان عزیز تسلیت باد.

از جمله مناسبت های گذشته نیز ، برگزاری انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به منظور انتخاب ششمین رییس جمهور بود که در دو دوره و در روزهای بیست و هفتم خرداد ماه و سوم تیر ماه جاری بر گزار گردید.این انتخابات حماسه ای دیگر بود و یکی از دموکراسی ترین و آزاد ترین انتخابات جهان را به نمایش گذاشت و برگ دیگری بود که به صفحات زرین کتاب انقلاب اسلامی افزوده شد و ملت ایران بار دیگر در این انتخابات به جهان نشان داد که ملتی آزاد و دارای رشد کافی سیاسی است و به هیچ حزب و گروهی وابستگی ندارد و با هیچ کس عقد اخوت نبسته است و تنها بر مبنای ملاک ها و معیار های دینی و ملی رییس جمهور خود را انتخاب می کند.

ما نیز به نوبه خود انتخاب دکتر احمدی نژاد که یکی از خدمت گزاران این ملت است را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته و برای ایشان در دوران نوین مسئولیت ، آرزوی توفیقات روز افزون داریم و امید واثق داریم که ایشان همچنان که در دوران تبلیغات انتخابات ، انگشت روی درد های جامعه گذاشتند ؛ در این مسئولیت خطیر نیز بتوانند بخشی از دردهای مردم وفادار این کشور را التیام بخشند و بخشی از مهمترین  مشکلات کشور یعنی بیکاری و مسکن  که تبعات بسیار ناگواری را برای جوانان و قشر فقیر جامعه رقم زده را با امکانات بالفعل و بالقوه کشور ثروت مند ایران بر طرف کنند . انشاءالله.


84/4/16::: 8:12 ع
نظر()
  
   1   2   3   4      >