سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و انس پسر مالک را نزد طلحه و زبیر به بصره فرستاد تا آنان را حدیثى به یاد آرد که از رسول خدا ( ص ) شنیده بود . انس از رساندن پیام سر برتافت و چون بازگشت گفت : « فراموش کردم . » امام فرمود : ] اگر دروغ میگویى خدایت به سپیدى درخشان گرفتار گرداند که عمامه آن نپوشاند [ یعنى بیمارى برص . از آن پس انس را در چهره برص پدید گردید و کس جز با نقاب او را ندید . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :40
بازدید دیروز :0
کل بازدید :58301
تعداد کل یاداشته ها : 78
103/2/15
11:27 ع

                                    به نام خدا

با سلام خدمت همه کاربران اینترنت همچنان که در اخبار شنیدید روز گذشته کنفرانس گفتگوی ادیان در نیویورک و با ابتکار عربستان سعودی آغاز شد ، البته بنده در خارج از کشور اخبار آن را از شبکه الجزیره مشاهده کردم، برای ما خیلی شگفت آور است که در این کنفرانس، شیمن پرز یهودی صهیونیست شرکت می کند و آن را زمینه مناسب برای نزدیکی پیروان ادیان به یکدیگر می داند . در حکایات وارد شده است که روزی شاه عباس خیاط های شهر را دعوت کرد و پیشاپیش آنان پالان دوزی حرکت می کرد و می گفت نمی دانیم شاه با ما دوزندگان چکار دارد؟!!

صهیونیست هایی که از سال 1948 تا کنون دستشان تا مرفق به خون ده ها هزار انسان بی گناه آغشته است و یک گروه نژاد پرست و خود خواه و متکبر هستند و حتی یهودی های اصیل آنان را از جرگه یهودیان بیرون می دانند؛ چگونه می توانند ادعا کنند که به دنبال گفتگوی مسالمت آمیزند؟ چگونه می توانند باب گفتگویی را باز کنند که دهها سال است با آتش گلوله های نفرت آمیز خود آن را به آتش کشیده اند، چگونه می توانند بر سر میزی بنشینند که هنوز بوی خون زنان و کودکان فلسطینی و لبنانی از آن به مشام می رسد؟ چگونه می توانند در امثال این کنفرانس ها از گفتگو سخن بگویند در حالی که زبان حقیقت جویان و حق پویان را از حلقومشان بیرون کشیدند و تنها ابزار گفتمان آنان در طی 60 سال دوران سیاه اشغال فلسطین، اسلحه و چکمه سربازان خون خوار و درنده خوی اسراییلی بوده است؟

البته خیلی هم نباید تعجب کرد زیرا بانی این کنفرانس حکومت عربستان سعودی است که پیشگام تکفیر در جهان است و طی دویست سال از پیدایش فرقه وهابیت تاکنون به ویژه طی سال های اخیر، خون ده ها هزار انسان بی گناه در جهان به ویژه در عراق، افغانستان، ایران ، لبنان ، پاکستان و... بر زمین ریخته شده است. به نظر، عربستان سعودی اگر بخواهد خدمتی به تعاطف  و نزدیکی پیروان ادیان با یکدیگر ارایه دهد، بهتر است اندکی به خود و علما و بزرگان کشور خود بیاندیشد و با علمای سلفی و وهابی که پیشه ای جز تکفیر پیروان سایر مذاهب ندارند به گفتگو بنشیند و آنان را در پیشگیری از فتوای تکفیر و قتل پیروان مذاهب اسلامی مجاب نماید و از آنان بخواهد تا اسلحه را از دست به اصطلاح مجاهدان راه خدا که در افغانستان ، عراق، ایران و سایر مناطق به خون ریزی شهرت دارند،بگیرند و بیش از این به فریب جوانان نپردازند.

والسلام علیکم

 

 

 

 

 


  
  

 روز اول ذی القعده سال روز     

میلاد با سعادت حضرت معصومه(سلام الله علیها )      

  مبارک باد

 

متأسفانه بنده بیش از دو ماه است که دور از وطن و در یکی از کشور های غرب آفریقا به سر می برم. از اینکه در ایران هر از چند گاهی در شهر مقدس قم به زیارت کریمه اهل بیت (علیهم السلام) مشرف می شدم و اکنون از این توفیق محروم شده ام بسیار برایم سخت است و دلم برای دیدن گلدسته های حرم آن بزرگوار تنگ شده و امید وارم به زودی این توفیق حاصل شود . متن زیر را در سال های پیش از جمله در آبان ماه سال گذشته نیز در این وبلاگ تقدیم عزیزان نموده بودم که مجددا برای گرامی داشت مقام آن بزرگوار با اضافاتی تقدیم می نمایم.

 حضرت فاطمه معصومه (ع) در نخستین روز ذیقعده  سال??? هجری قمری تولد یافتند ، مادر ایشان نجمه است و با امام هشتم  حضــرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام ) از یک مــادر بوده اند . آن حضرت  بســیار به امام رضـا (علیه السلام ) علاقه مند بوده اند و پس از  ولایت عهدی امام هشتم و سفر آن حضرت به ایران بنا به دعوت مأمون عباسی، حضرت معصومه به عشــق دیدار برادر، در ســال دویست ویک هجری از مدینه منوره ، روانه سفر به ایران و مرو شدند. هنگامی که به ساوه رسیدند دچار بیماری سختی شدند و به خادمشان دستور دادند؛ ایشان را به شهر مقدس قم انتقال دهد ، پس از ورود به قم، مردم این شهر به استقبال آن مخدره شتافتند وموسی ابن خزرج بن سعد اشعری که بزرگ اشعریون بود ؛ افسار شتر آن حضرت را گرفته ، به منزل خود برد وآن مخدره پس از هفده روز از ورودشان به شهر مقدس قم به دلیل بیماری در روز دهم ربیع الثانی آن سال، رحلت فرمودند و بدن مطهر آن حضرت در قبرستان بابلان، مکان فعلی حرم آن حضرت دفن گردید.در آغاز، موسی بن خزرج بر روی قبر ایشان سقفی از حصیر بنا کرد و پس از آن اولین گنبد را مخدره، زینب دختر امام محمد تقی (علیه السلام) بر روی مزار شریف آن حضرت بنا فرمود.در کنار مدفن شریف حضرت معصومه (علیها السلام )، زینب ،ام محمد ومیمونه دختران امام جواد (علیه السلام) نیز دفن گردیده اند .سن حضرت معصومه در زمان رحلت،بیست وهشت سال بود وایشان پس از امام علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) دربین فرزندان امام موسی کاظم (علیه السلام ) دارای شأن و مقامی بس بزرگ هستند ودر روایات، برای زیارت آن حضرت ، ثواب زیادی ذکر شده است. علما و شخصیت های بزرگ همواره به حضرت فاطمه معصومه به دیده احترامی بالغ نگاه نموده اند از جمله در باره مرحوم آیة الله بروجردی نقل شده است که در دوران مرجعیت ایشان، پادشاه وقت عربستان سعودی به کشورمان سفر نموده و قصد داشته است با سفر به شهر مقدس قم با آن مرحوم به عنوان تنها مرجع جهان تشیع دیدار نماید اما ایشان این پیشنهاد را نپذیرفته اند و گفته بودند که پادشاه عربستان اگر به قم بیاید به دیدار من طلبه خواهد آمد اما به زیارت حضرت معصومه نخواهد رفت و این توهین به آن حضرت خواهد بود!.