سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس بسیار به درس و مباحثه علم بپردازد، آنچه را فرا گرفته از یاد نبرد و آنچه را ندانسته فرا گیرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :0
کل بازدید :58278
تعداد کل یاداشته ها : 78
103/2/15
3:53 ع

إذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شیئ

در ضایعه گذشت مرجع تقلید شیعیان جهان حضرت آیة الله العظمی مرحوم حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی را به

 حضرت عصر (عج) ، حوزه های علمیه و علمای اعلام وشیعیان و مقلدین ایشان تسلیت می گوییم

در پی ارتحال فقیه مجاهد، مرحوم مغفور آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی رضوان‌الله تعالی علیه، رهبر انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با تاسف و تاثر فراوان از ارتحال فقیه مجاهد مرحوم مغفور حضرت آیت‌الله آقای فاضل لنکرانی رضوان‌الله تعالی علیه اطلاع یافتم.

این ضایعه‌ای سنگین برای حوزه‌ علمیه و ملت شریف یران است.

حوزه‌ی علمیه یکی از استوانه‌های علمی و تحقیقی و یکی از استادان برجسته‌ خود، و ملت ایران یکی از مراجع تقلید انقلابی و بیدار و پرتحرک خود را از دست داد. ایشان در سال‌های طولانی دوران اختناق در شمار برجستگانی از حوزه‌ی علمیه‌ قم بودند که در میدان‌های گوناگون مبارزات حضور داشته و رنج تبعید را به جان خریدند، و پس از پیروزی انقلاب از جمله‌ روحانیون نامداری بودند که نقش‌های مهمی در همه‌ موارد حساس ایفا نمودند. رحمت خدا بر ایشان باد

این‌جانب این مصیبت بزرگ را به حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه و به مراجع عظام و علمای اعلام و فضلا و طلاب حوزه‌ مبارکه و به عموم ملت ایران تسلیت می‌گویم.

هم‌چنین به خانواده‌ مکرم و آقازادگان ارجمند و دیگر بازماندگان و منسوبان ایشان عرض تسلیت کرده، تسلا و صبر آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.
والسلام علی عبادالله الصالحین
سیدعلی خامنه‌ای
‌٢٦/خرداد/‌١٣٨٦»
 

 

قم روز یکشنبه، تعطیل و 3 روز عزای عمومی اعلام شد

بنا بر اعلام استانداری قم، به دلیل ارتحال آیت‌الله العظمی محمدفاضل لنکرانی، قم روز یکشنبه، تعطیل و سه روز عزای عمومی اعلام شد.

آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی بعدازظهر امروز بر اثر تشدید بیماری در منزل خویش در قم دار فانی را وداع گفت و در اولین ساعات انتشار خبر ارتحال این عالم ربانی، مردم قم برای تسلیت درگذشت ایشان در دفتر این مرجع تقلید حضور یافتند.

آیات عظام صافی‌گلپایگانی، مکارم شیرازی، صانعی و همچنین مدیر حوزه علمیه قم، استاندار و فرماندار قم پس از اطلاع، در دفتر آیت‌الله العظمی فاضل حضور یافتند.

مراسع تشییع و تدفین پیکر این مرجع تقلید صبح روز دوشنبه ساعت 8 در مسیر منزل ایشان به طرف حرم حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

منبع : خبر گزاری انتخاب

http://74.53.84.50/~tiknews/display/?ID=42668&Send

 

متن پیام حضرت آیة الله فاضل لنکرانی در روز 23 / خرداد 1386 به مناسبت هتک حرمت به حرم امام هادی و امام عسکری در سامرا

به گزارش آینده روشن، متن کامل پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیت الله العظمی فاضل لنکرانی به شرح زیر است: 

دست کثیف تحجر و استعمار بار دیگر مصیبت بزرگی را رقم زد و مسلمانان و شیعیان را عزادار ساخت.

اهانت و تخریب حرمین عسکریین(ع) که برای دومین بار در فاصله کوتاهی صورت گرفت حاکی از عمق دشمنی مخالفین اسلام است. تردیدی نیست که این عمل با طراحی امریکا و سائر اشغالگران و با تحریک صهیونیزم بوده است. برای همه آگاهان روشن است که وهابیت که به اتفاق همه گروههای مسلمین از اسلام خارج و مولود کفر و یهود می‌باشد، هیچ فلسفه وجودی به جز مخالفت با اسلام و قرآن و ایجاد تفرقه میان مسلمین ندارد این گروه نه تنها به دنبال هدم مظاهر مقدس شیعه بلکه درصدد از بین بردن همه آثار و مقدسات اسلامی از جمله مرقد نبی اکرم(ص) هستند و روزی قرآن و کعبه مقدسه را نشانه خواهند رفت.

مع‌الاسف در حادثه قبل دنیای اسلام واکنش اساسی نشان نداد و اگر دولتهای اسلامی و علمای گروه‌های مختلف از خود عکس العمل جدی نشان می‌دادند امروز این مشرکان خبیث با مظاهر توحید چنین برخورد نمی‌کردند باید همه مسلمانان و شیعیان ضمن حفظ وحدت و ارامش چاره‌ایی اساسی برای حذف این مولود نامشروع یعنی وهابیت نمایند. همه می‌دانند ائمه طاهرین(ع) الگوی کامل توحید در میان انسانها و بشریتند و احترام به قبور آنها ریسمانی است محکم برای تقرب به حق تبارک و تعالی و از مصادیق روشن «و من یعظم شعائر الله» است. امریکا روزی عده‌ای جاهل و عالم‌نما را مامور تکفیر شیعه کرد و امروز به وسیله همان گروه دست به تخریب اماکن مقدسه زده است و به دنبال ایجاد جنگهای داخلی در کشورهای اسلامی است و این امری است که هوشیاری بیشتری را برای مسلمانان می‌طلبد. دشمنان اسلام و اهل بیت مطمئن باشند این حوادث مسلمانان واقعی را در تعظیم و تکریم نسبت به اهل بیت مصمم‌تر خواهد ساخت. ما از دولت محترم عراق مجدانه خواستاریم که برای حفظ عتبات مقدسه اقدامی قاطع داشته باشد و از این مراکز که قلوب همه مسلمانان به آن توجه دارد محافظت و مراقبت نمایند.

اینجانب این حادثه دلخراش را به محضر مقدس ولی‌الله الاعظم امام زمان(عج) تسلیت عرض می‌نمایم و برای همه عاشقان و دلدادگان اهل بیت صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

مرجع : سایت خبری آینده روشن