سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دیده دوست از [دیدن] عیب های محبوب، نابیناو گوشش از [شنیدن] زشتیِ نقص هایش ناشنواست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :44
بازدید دیروز :5
کل بازدید :58440
تعداد کل یاداشته ها : 78
103/2/29
4:4 ع

 

                                  

                                                                بسمه تعالی

سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهراء (علیها السلام ) برحضرت ولی عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) ، رهبر معظم انقلاب ، شیعیان و دوستداران عترت و آل محمد ( علیهم السلام ) و عموم وبلاگ نویسان عزیز تسلیت باد.

حضرت فاطمه زهراء ( علیها السلام ) در روز بیستم جمادی الآخرة سال پنجم از بعثت پیامبر گرامی اسلام متولد شدند . پدر آن حضرت ، گل سر سبد جهان آفرینش ،حضرت محمد ابن عبد الله ( صلی الله علیه و آله ) و مادر آن حضرت حضرت خدیجه کبری دختر خویلد بودند.

از امام جعفر صادق ( علیه السلام ) روایت شده است که  حضرت فاطمه زهراء نزد خداوند نه نام  دارند و آن نامها عبارتند از: فاطمه ، صدیقه ، مبارکه ،  طاهره ، زکیه ، راضیه ، مرضیه ، محدثه و زهراء . سپس آن حضرت فرمودند فاطمه از این رو فاطمه نامیده شد زیرا  (فطمت من الشر ) یعنی از شر و بدی بریده شده است . همچنین امام صادق فرمودند : اگر امیرالمؤمنین (علیه السلام ) با حضرت فاطمه ازدواج نمی کرد بر روی زمین تا روز قیامت هیچ کفو و نظیری برای آن حضرت نبود.

پیامبر اکرم علاقه بیسیار زیادی به حضرت فاطمه داشتند و در روایتی که در کتب معتبر اهل سنت از جمله صحیح بخاری با تعابیر گوناگون نقل شده است ؛ ان حضرت فرموده اند :  (فاطمة بضعة منی من آذاها فقد آذانی ومن آذانی فقد آذی الله ) یعنی فاطمه پاره تن من است هر که او را آزرده سازد مرا آزرده ساخته است و هر کس مرا آزرده سازد خدا را آزرده ساخته است  و در حدیثی دیگر آن حضرت فرموده اند هرکس او را غضب ناک کند مرا به غضب در آورده است و هر کس اورا خوشنود سازد مرا خوشنود ساخته است.

حضرت فاطمه زهراء ( علیها السلام ) دارای فضایل و مناقب اخلاقی بسیاری بود و اقیانوس بیکران فضایل آن حضرت بیش از آن است که در اندیشه بشر قابل درک و فهم باشد و با قلم های شکسته و زبان های قاصر ما بیان گردد. 

سر انجام این الگوی فضیلت و سرچشمه مناقب انسانی پس از هفتاد و پنج روز و بنا به قول مشهور تر پس از نود و پنج روز از ارتحال جان سوز پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله و سلم ) و پس از تحمل رنج های بسیار در این مدت کوتاه و بر اثر اذیت ها و رفتار های خشونت بار دشمنان عترت و منافقان زمان  به شهادت رسیدند و  پیکر پاک آن حضرت در میان غم و اندوه فراوان حضرت علی ( ع ) و فرزندان آن حضرت  و تعداد اندکی از شیعیان و پیروان ولایت ، در نیمه های شب ، غریبانه و در مکانی نا معلوم و بر اساس وصیت آن حضرت به خاک سپرده شد. تجهیز و تدفین حضرت فاطمه (س ) در شب و مخفی بودن مدفن آن حضرت تا کنون،  بنا به اعتقاد بسیاری از علما ، مدرک و سند مهم تاریخی است بر اینکه آن حضرت بر خلاف دستور قرآن کریم و سفارش  پیامبر خدا ، مورد ستم و اذیت قرار گرفته و از دستگاه خلافت رضایت  نداشته است .

هنگامی که امیر المؤمنین ( ع ) بدن مطهر حضرت زهراء ( س ) را دفن کردند ؛ به پیامبر اکرم ( ص ) خطاب کردند و عرض نمودند : به زودی دختر شما  به شما خبر خواهد داد که امت شما چگونه با هم به صورت یک پارچه حق مرا غصب کردند و در حق او ستم نمودند. پس از از او این امور را بپرسید . چه بسیار غمها و درد های سوزان که در سینه فاطمه بر روی هم انباشته شده بود اما نمی توانست برای کسی بگوید و به زودی به شما عرض خواهد کرد و خداوند برای او حکم خواهد کرد و او بهترین حکم کنندگان است .