سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانشمند که نادانی اش او را کشته و دانشی که به همراه داشته، وی را سودی نبخشیده است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :41
بازدید دیروز :5
کل بازدید :58437
تعداد کل یاداشته ها : 78
103/2/29
3:27 ع

سفر به اوج آسمان ها و اعماق ماده !

 با لینکی که در اختیارتان خواهیم گذاشت، شما را برای لحظات کوتاهی به اوج آسمان ها و در سفری معکوس به اعماق ماده خواهیم برد. همه می دانیم و از نظر علمی نیز ثابت شده است که جهان پهناوری که در آن زندگی می کنیم ، ناشناخته هایی دارد که همچنان بشر قرن بیست و یکم  را در شگفتی های آن فرو برده است.

بر اساس آیات شریفه قرآن کریم و آن چه که در روایات وارد شده است و صد البته تمام سخنان خداوند و پیامبر او در قرآن  و روایات، بر اساس فهم و درک و ظرفیت مخاطبان خود ایراد شده است، این جهان بسیار پهناور است و زمین و منظومه شمسی نتها چون حلقه ای ناچیز در بیابانی بزرگ است و این تنها بخش اندکی از عظمت و بزرگی این جهان است که در کلام خدا و رسولش ترسیم یافته و ناگفته های فراوانی در شناخت این جهان وجود دارد که همچنان برای بشر غیر قابل حل مانده و کاوش ها و پژوهش وسیع دانشمندان جهان نه تنها شناخته ها را افزایش نداده بلکه عظمت  جهان آفرینش و ابعاد نا آگاهی بشر را بیش از پیش آشکار نموده است. بدون شک آخرین پیامبر الهی حضرت محمد بن عبد الله (ص) که با منبع وحی در ارتباط بوده و در سفر های معنوی خود در جریان معراج، آسمان ها  را در نوردیده و بهشت را به تماشا نشسته است، از دانسته های بالایی در خصوص این جهان، برخوردار شده است و تنها وارثان به حق آن بزرگوار، خاندان پاک آن حضرت بوده اند که بر اساس گواهی تاریخ، از علوم دینی گرفته تا علوم طبیعی و جغرافیا و تاریخ و سایر علوم، دانشمند ترین زمان خود بوده اند. حضرت علی بن ابی طالب(علیه السلام) در فرمایشات خود می فرموده اند که من به راه های آسمان  نسبت به راه های زمین آگاه ترم .

بشر امروزی در دانش خود تا مراحلی که جای شکر آن نیز باقی است، پیش رفته است، اما در عین حال در مراحل بالاتر از آن ، در حال حاضر متوقف شده و به دنبال راهی برای پیشرفت های تازه  است، اما در عین حال نتایج این پیشرفت ها نیز ما  را به بزرگی این جهان آگاه می سازد و در حقیقت ما را به اندیشه ای عمیق سوق می دهد  و پرسش هایی بعضا بدون پاسخ در ذهنمان خلجان می کند که :

ما که هستیم و چرا هستیم و از کجاییم و در کجای این جهانیم و به کجا می رویم؟ ( رحم الله إمرء عرف نفسه و علم من أین و فی أین و إلی أین) یعنی خداوند رحمت کند انسانی را که خود را بشناسد و بداند از کجاست و در کجاست و به سوی کجا می رود؟

 آیا ما همان موجودی نیستیم که بر اساس آیه 72  از سوره احزاب، خداوند رسالت و امانت خود را بر دوش او نهاده است در حالی که بر  آسمان ها، زمین و کوه ها عرضه شده و آن ها از پذیرش آن سر باز زده اند؟

نظم حاکم بر این جهان که بر دقیق ترین محاسبات ریاضی استوار است، از کجا سرچشمه می گیرد و آفریننده و ناظم آن در کجای  جهان هستی  قرار دارد؟

آیا ما در برابر این جهان بزرگ هستی، جز ذره ای ناچیزیم که در عین این که موجودی منتخب از سوی خداوندیم، اما بسیار ضعیف و ناتوانیم؟

آیا این جهان با عظمت هستی در تسخیر ماست؟

 آیا ما می توانیم در عین ناتوانی ذاتی، همه قله ها را در نوردیده و این جهان با عظمت را به تسخیر خود در آوریم؟

معنی و مفهوم ولایت تکوینی که خداوند به پیامبران و اولیای خود ارزانی داشته، چیست و آیا این جز تسخیر بخشی از این جهان است؟

آیا بر اساس فرمایش حضرت امیر(ع) که می فرمایند: «أتزعم أنک جرم صغیر            و فیک إنطوی العالم الأکبر» ، ما می توانیم جهان بزرگ را در درون خود جای دهیم؟

آیا ما که در این جهان پهناور، ذره ای بیش نیستیم، چگونه می توانیم همچون اتم به قدرتی فراتر از توان عادی دست یافته و در اوج آسمان ها به پرواز در آییم و زمین و زمان را به تصرف خود در آوریم؟

گره کار ما در کجاست که به جز تعداد کمی از انسان های وارسته و اولیای مخلص، نتوانسته ایم امانت سنگین الهی را بر دوش کشیده و از موهبت های ویژه خداوند برای انسان های کامل، بهره مند گردیم؟

 آیا غفلت از موهبت های بیکران الهی به انسان- این موجود شگفت آور- و آلودگی های نفسانی، چون حاجبی در برابر پیشرفت های ما در گذشته و حال نبوده است؟

آیا توجه همیشگی به ذات لا یزال الهی و بازگشت به هویتی که خداوند، گل آدم را با آن سرشته است و دوری از آلودگی های روحی و نفسانی، کلیدی برای تسخیر این جهان شگفت آمیز نخواهد بود؟

این پرسش ها و ده ها پرسش دیگر در باره عظمت این جهان و راه های به دست آوردن عظمت و بزرگی بیش از این جهان وجود دارد و ما می توانیم پاسخ آن ها را در گفتار و رفتار پیامبران الهی و اولیای خدا جستجو نماییم.

 در این سفر مجازی، حرکت خود را از ده متری برگ درختی آغاز می کنید و تا 10 به توان 23 پیش خواهید رفت و به مرحله ای خواهید رسید که کهکشان ها چون ذره ای کوچک به تصویر کشیده شده اند و در سفری معکوس به درون ماده سفر می نمایید و تا 10 به توان منفی 16 به داخل همان برگ درخت خواهید رفت و در پایان به مرز نهایی فکر و دانش بشر امروزی خواهید رسید، اما همچنان راه برای پیشرفت بیشتر باز است و دانش بشر به پایان خط نرسیده و راهی طولانی در پیش خواهد داشت تا بتواند قله های بیشتری را در اوج آسمان ها و اعماق ماده، فتح نماید.

 سفر به خیر ... لطفا دانلود فرمایید ...

  

<!--[if !vml]--><!--[endif]-->http://www.filefactory.com/file/b0affa9/n/zoom10plus_minus.pps                    لینک سفر                                                          

  لینک سفر : لینک سفر به اوج آسمان ها و اعماق ماده

توضیح : در صورتی که برای دانلود با مشکلی مواجه شدید از طریق ایمیل ما را مطلع سازید.

                                                          با تشکر و دعای خیر-  مدیریت سایت شیعه نت

                                                              عباس معتقدی